Corina RUSU
Studii:
- absolvent al Facultatii de Psihologie, Aberdeen University USA
- master in Psihologia copilului si a Familiei
Competente:
- terapie ocupationala;
- terapie cognitiva
- psihopedagog invatatamant special
Experienta: 19 ani in terapie ocupationala, restructurare cognitiva, psihomotricitate, ergoterapie, terapie oral – motrica.
Afectiuni tratate:
- intarzieri in dezvoltare
- paralizii cerebrale
- scleroza multipla
- leziunila nastere sau malformatii congenitale
- deficiente mentale
- tulburari senzoriale
- afectiuni cromozomiale (Down, Edwards, Patau, Turner, Angelman, Prader, Willi, etc)
- dislexo-disgrafie
- ADD
- ADHD
- autism
- asperger sau alte tulburari de dezvoltare
- artrita reumatoida juvenila
- spina bifida
Terapia ocupationala
Ce este Terapia Ocupationala?
Terapia ocupationala are ca principal obiectiv sa ajute copilul pentru a dobandi independenta in toate zonele de activitate pe care le desfasoara. Terapia ocupationala ofera copiilor metode variate, activitati placute, distractive, pentru a imbogati deprinderile cognitive, fizice si motorii si pentru a spori increderea in sine. Cu ajutorul terapiei ocupationale, un copil cu probleme in dezvoltare va invata sa interactioneze cu membrii familiei si sa dezvolte relatii sociale cu alti copii si parteneri de joaca.
Cui se adreseaza Terapia Ocupationala?
Terapia ocupationala se adreseaza copiilor cu:
- probleme de invatare (dislexie, disgrafie, discalculie);
- autism;
- tulburari de dezvoltare;
- tulburari mentale sau de comportament;
- probleme fizice si motrice;
- boli cronice.
Cand este necesara Terapia Ocupationala?
Terapia ocupationala este necesara atunci cand este afectata performanta in mai multe domenii, cum ar fi:
- abilitati de motricitate fina: miscarea si dexteritatea muschilor mici din maini si degete;
- abilitati de motricitate grosiera: miscarea muschilor mari din brate si picioare;
- abilitati vizuo-motrice: deplasarea unui copil pe baza perceptiei informatiilor vizuale;
- abilitati oral-motorii: miscarea muschilor din gura, buze, limba si maxilar, incluzand suptul, muscatul, mestecatul, linsul, suflatul, etc.;
- abilitati de auto-ingrijire: imbracat, hranit si mersul la toaleta;
- lntegrare senzoriala: abilitatea de a primi, sorta si raspunde la informatiile primite din mediu;
- abilitati de planificare motorie: abilitatea de a planifica, implementa si imparti secventele sarcinilor motorii.
Care sunt beneficiile?
Actioneza asupra psihomotricitatii pe toate planurile, exersand spre normalitate componentele motrice, increderea in posibilitatile proprii, imbunatatirea concentrarii atentiei, toate cu efecte benigne asupra personalitatii. Prin mijloacele folosite, determina efecte in urmatoarele planuri:
- intelectual - are o influenta normalizatoare, micsoreaza emotivitatea, elaboreaza energia potentiala, inlocuieste tendintele psihice daunatoare, educa obiceiul de a lucra si da posibilitatea expresiei personale, dezvoltand initiativa;
- fizic - restaureaza functiile aparatului neuromioartrokinetic, imbunatateste aportul de substante nutritive prin activarea circulatiei sanguine si a proceselor metabolice, imbunatateste viteza de reparatie, mareste rezistenta la oboseala si dezvolta coordonarea;
- social - formeaza si dezvolta cooperarea si responsabilitatea in cadrul grupului, oferind conditii imbunatatite contactelor sociale;
- economic - evidentiaza vocatiile profesionale, fundamentand directiile de orientare profesionala, creand obisnuinte de munca si ajutand persoana cu deficiente sa contribue financiar la intretinere.
Ce include serviciile terapeutului ocupational?
In primul rand urmatoarele servicii:
- evaluare;
- realizarea unui program individualizat, centrat pe copil;
- instructiuni pentru parinti pentru a continua acasa programul recomandat;
- recomandari de echipament sau tehnologie adaptata nevoilor copilului;
- indrumare si suport pentru parinti si profesori pe toata durata programului;